VYSOKÉ TATRY

20.8-25.8.2005

ZPĚT

Sobota 20.srpna

Ráno ve 4:00 hodin jsem vstal posnídal a zbalil poslední věci. Stavil jsem se pro Kluky na Vraclavi a odjížděli jsme v 5:00 hodin. Cestou jsme koupili dálniční známku aby jsme si ušetřili čas a z Mohelnice do Hranic jsme jeli podálnici.Přes hraniční přechod Makov to bylo v pohoděl. Měli jsme sice 30 minutový skluz, ale na Slovenské dálnici jsme ho dohnali a 30 minutovou rezervou. Dojeli jsme do Popradu kde jsme scháněli prsák, který jsme stěží sehnali. Pak jsme jeli do Staré Lomnice do kempu Šport kde jsme se ubytovali. Pak jsme se rozmýšlely kam vyrazíme na rozehřátí.Po obědě jsme Vybrali Kriváň. Dojeli jsme na porkaviště do Tří Studniček a vyrazili. Starší pán nám poradil kudy se máme vyrazit ,ale řekl nám že náme na svór-bylo už 15:00hod. Já jsme nevěřil že dojdem na vrchol.Řeklo se že do šesti a vracíme se ať jsme kde jsme. Po pár metrech jsem veřil že tám někdo doběhne , ale já to nebudu.Za 50 minut jsme vyběhli 500 výškových metrů.Na chvrcholu Kriváně(2494m.n.m.) jsme byli za 2,5 hodin.Podle map a průvodců to bylo za 3:45hodin. Tak jsme udělali pár foto a šli dolů.Cestou zpět jsme si udělali větší svačinku. K autu jsme došli o půl deváte akorát když se stmívalo.Dojeli jsme do kempu uvařili večeři a šli spát.Za celý den jsme toho stihli až až.

Neděle 21.srpna

Ranní budíčev v 6:00.Po snídani si Petr a Ondra zbalili věci na lezení a vyrazili jsme do Nového Smokovce kde jsme nechali auto a šli směrem na Zbojnickou chatu.Aby jsme ušetřili čas tak jsme použili pozemní lanovky. Došli jsme na Zbojnickou chatu kde jsme si dali malý oddech a dál jsme pokračovali směrem na Teryho chatu. Došli jsme pod Ostrý štít kde jsme odbočili z cesty. Po svačince šel Petr s Ondrou líst po hřebeni na Ostrý štít.Cetsta byla v průvodci odhadována na 1,5 hodiny.Ale kluci byli za 2 hodiny teprve v půlce. Já s Honzou jsme šli směrem na Teriho chatu, něž nás upozornili že tato cesta je jednosměrná tak jsme se vrátili ke klukům a kloukali jak lezou.Počasí se zhoršovalo a začal foukat vítr. S honzou jsme se domluvili že tu necháme klukům vzkaz a půjdem napřed dolů směrem k autu.V autě jsme čekali na kluky až přijdou a jeli zpět do kempu.

Pondělí 22.srpna

Odpočinkový den.Ráno jsme v klidu vstali a já se vydal pro rohlíky.Musel jsem jít až do vedlejšího kempu a když jsem se vracel tak kluci mě šli už hledat. Pak jsme rozmýšleli že je docela hezky tak aby jsme dali něco lehčího. Autem jsme dojeli do Tatranské Polianky kde jsme nachali auto a šli jsme na Sliezský Dom.Tam jsme si udělali sváču a pokračovali pod Velickou stěnu. Když jsme došli pod ní tak přišla mlha. Chvíli jsme čekali ,ale začalo poprchávat tak jsme šli zpět.Cestou zpět pořád pršelo. Dojeli jsme do kempu a po večeři jsme šli do nedaleké hospody kde jsme si dali pivo Plzeň za 40SK.

Úterý 23.srpna

Ráno malinko pršelo a tak jsme vyzazili do Popradu na nákupy.Vrátili jsme se kolem oběda a pak jsme zajeli do Zdiaru podívat se kolem .Když jsme tam dojeli tak pořád pršelo.Hodinu jsme čekali a pak jsme zajeli do jedné hospůdky na Halušky.Já jsme to jediný odprdnul nealkoholickým pivem.K večeru jsme přijeli do kempu a rozmýšleli jsme co podniknem zítra.

Středa 24.srpna

Ráno jsme zbalili i se stany a vyrazili autem pod Popradské pleso kde jsme nachali auto a vyrazili na těžko na Popradské pleso.Cestou jsme se stavili na Tatranském Citorinu.Pak jsme pokračovali směrem na Rysy na chatu pod Rysy.Tak jsme se ubytovali a nad chatou poobědvali. Chata pod Rysy je nejvýš položená chata v Tatrách.Je ve výšce 2250m.n.m. Pak jsme vyrazili na lechko na Rysy, kde bylo poměrně dost lidí a mhla tak že výhled žádný. Pak jsme se vrátili zpět na chatu hodili šlofíka.Před večeří jsme sešli pod řetězi vyhlídnout si lezecké trasy, ale za deště jsme toho také moc neviděli, tak jsme se vrátlili zpět na chatu.Tam jsme si dali k večeři guláš. Později i pivo a oschlý pudink, který jsme doslai slevou.Jeden stál 30SK, ale my jsme ho ukecali za 23SK za 4pudinky.

Čtvrtek 25.srpna

Celou noc pršelo, až k ránu déšť ustal, ale mlha a valicí se mraky nám naznačovali, že lést dneska nepůjdem.Tak jsme posnídali a zbalili všechny věci a vyrazili jsme dolů. Došli jsme na Popradské sedlo, kde jsme se rozhodovali jestli dneska odjedeme domů nebo ne. Počasí se každý den zhoršovalo a v předpovědi počasí hlásili pořád to samé polojasno oblačno místy bouřky.Tak jsme se rozhodli a jeli domů.

Ubytování v kepmu Šport pod Lomnickým štítem Lomnický štít Vybalujeme Vyrážíme na Kriváň - mini pauza Další pauza asi v 1600 m.n.m. Výstup je zajimavý Póza pod Kriváněm Výhled z cesty na Kriváň Pohled k vrcholu Foto z vrcholu Kriváně Pohled na Tatry z Kriváně Vrcholové foto na Kriváni - 2494 m.n.m. Večeře pod Kriváněm Sestup z Kriváně Při sestupu zapadalo slunce - nádhera Ve spodní části je hodně polomů Ranní pohled na Lomnický štít Snídaně Vodopády při cestě na Zbojnickou chatu Cesta na Zbojnickou chatu Pauza u potoka Neznámý štít - už jsem zapoměl který to je Sníh ve Velkej studenej dolině Ostrý štít - pokus o jeho vylezení přes hřeben Kluci se připravují na výstup Kluci postupujou, ale pomalu Začíná nepříznivé počasí - kluci se vracejí Já s Honzou jsem šli napřed Večerní foto Lomnického štítu Pondělní ráno Cesta na Sliezský dom - viditelná hranice spáleného lesa Cesta na Sliezsky dom Pohled na Velickou stěnu od Sliezského domu Velické pleso u Sliezského domu Večerní odpočinek u piva ve vedlejším kempu. V úterý jsme vyrazili do Ždieru - chatička pro ubytování Pršelo tak jsme se stavili v jedné restauraci Dali jsme si dobrý halušky a pivo - já jen pito Zajimavý jsou ve Ždiaru neudržované barabizny s doškama Ve středu vyrážíme na težko na Popradské pleso a dál na chatu pod Rysy Cesta na Popradské pleso Cestou navštívíme citorýn Sluníčko si snáma zahrává ale moc nesvítí Čím víc stoupáme tak je horší počasí - jsme před Popradským plesem Popradské pleso 1494 m.n.m. Cesta z Popradského plesa na Rysy Počasí nic moc. Hlavně že neprší. Cestou potkáváme nosiče a to se nám vždy batoh odlehčí. Pod chatou Chata pod Rysy jsou řetezy Žabí plesa Vítají nás ve svobodném království Rysy Chata pod Rysy 2250 m.n.m. Překvapila nás půjčovna kol Zde na chatě jsme se ubytovali přenocovali Kousek nad chatou jsme si uvařili oběd - asi 10 stupnů celsia Chata pod Rysy a počasí nic moc Přes nepřízeň počasí vyrážíme na Rysy - je to kousek Jsme na Rysech 2499 m.n.m. - výhled žádný, ale neprší Večerní pohled z okna chaty - z postele - to se usínalo Ve čtvrte po ránu jsme vyrazili na WC (asi 90 metrů od chaty), ale ten výhled - takový jsem nezažil na WC Snídaně po ránu - co může být lepší Zaujmulo nás Sherpa rallye - zajimavý závod Sestup po řetězech z Rysů Sestup z chaty - pěkný vodopádek Žabí plesa Menší zastávka pro boldrování Cesta z Popradského plesa