Monte Rosa - Dufourspitze

2-5.7.2011

ZPĚT

sobota 2.července

Kolem sedmé ráno jsme dorazili autobusem do Tasche a tam jsme si přebalili věci. Po té jsme přejeli vlakem do Zermattu kde jsme se chvilku prošli. Pak zubačkou nahoru na panoramatíckou projíždku. Vystoupili jsme v předposlední zastávce a snámi tlupa Japonců a Korejců. Na zastávce byl nádherný výhled na Matternhorn. Od tud už pěšky. Došli jsme skupinu švýcarů, kde jedna z holek měla epileptický záchavat. Naši průvodci ji rychle poskytli nutnou pomoct a zavolali záchranný vrtulník. My jsme nechtěli čumandovat tak jsme dál pokračovali v cestě. Dále jsme museli sestoupit po žebříku na ledovec a po něm se přiblížili pod obě chaty Monte Rosa hutte. Původní stará chata byla zavřená a cesta vedla jen kolem. Za chvilku jsme došli k druhé nové chatě Monte Rosa hutte. Tato chata je velmi moderní a to že jsem měl nějak zablokovaný rooming jsem vykonpemzoval tím, že tam měli volnou wifi a tak jsem přes telefon psal a poslal slespoň maily. Po večeři jsme si dali pivko a šel jsem spát kolem desáté hodiny. Spím u okna vidím vrchol Dufourspitze.

Nádherný Matterhorn Musel jsem se hned vyfotit s Matterhornem První pohled na masiv Monte Rosa Svačinka s nádherným pozadím Nádherně zbarvená sklála Žebříky na ledovec Nová a stará chata Monte Rosa Hutte Ledovec pod kameny ve stínu taje pomaleji Ledovec cestou k chatě Obě chaty vedle sebe Potůček co teče po ledu na ledovci Stará Monte Rosa Hutte - dva dny co jsme odešli ji odstřelili Nová Monte Rosa Hutte - moderně ekologická chata Poled z okna chaty z postele kde jsem spal - vrchol Dufourspitze

neděle 3.července

Ráno vydatná snídaně v sedm hodin a v osm jsme vyrazili na aklimatizační výstup směrem na Signallkuppe. Procházeli jsme částí rozlámaného ledovce což bylo velmi zajímavé.Po té jsme vystoupili ještě pár metrů cca do výšky 3700m.n.m a tam dali relaxační pauzu. Celkově jsme šli v pohodovém tempu. Cestou zpět jsme si na bezpečném, ale prudkém svahu vyzkoušeli jištění a hlavně brzdění cepínem. Nějak mi to nešli a tak jsem tlačil cepínem do hrudi až jsem na chatě zjistil, že mám pěkné moňo z toho. Vrátili jsme se na chatu cca kolem 16 hodiny. Po té relaxaca s krásným výhledem na Matternhorn, par piveče a večeře o čtyrech chodech a jít spát.

Já ledovec a Matternhorn Jdeme se projít přes rozlámaný ledovec Aklimatizační procházka Thliny v ledovci Pauzička - čekáme na ostatní Šlapeme dál a výš Pro aklimatizaci to stačí, pauza a šlapeme dolů Zajímavé foto Vracíme se zpět k chatě

pondělí 4.července

Ve dvě ráno vydatná snídaně a po třetí hodině vyrážíme od chaty. Byla tma tak jsme razili s čelovkama. Šli jsme celkem v hodně klidném tempu a na sedlo pod hřebínek jsme došli kolem 9:45 hodin. Nebylo mi úplně ok od žaludku, ale i přes něchuť jsem do sebe napral nějaké jídlo a pití a sedle už mi bylo o dost lépe. Ještě jsem zvažoval zda se nevrátit, protože po nástupu na hřeben se težku vrací zpět. Ale nakonec jsme všichni pokračovali dál po hřebenu. Hřeben jsme přeci jen šli pomalejí a i když jsem se dosts utrojil tak mi žádné teplo nebylo. Hřeben byl n kěterých místěch dosti exponovaný. Na vrchol Dufourspitze 4634m.n.m. jsme se dostali cca 13:40. Tak jsme udělali pár foto a pokračovali kousek dál po hřebenu. Hnali se na nás mraky a dolů to bylo ještě dosti daleko. Pak slanili kuloárem do dalšího sedla. Kde jsem si dal konečně další jídlo a občestvení. Byl jsem už takovej unavenej. Cesta po ledovci byla nekonečná a ješté nám do toho začalo chumelit a bylo pod mrakem, ale když si člověk sundal sluneční brýle tak nioc neviděl tak to světlo bylo ostré. Konečně jsme dočli na konec ledovce a už jsme viděli chatu, ale v cestě byl ještě jeden zrádný úsek, které se nazývají Obere Platje. Jsou do malinké plotny po kterých tečou různé potůčky a jak je člověk vysílený a nepozorný tak se lehce může něco stát. Cesta tam sice vede, ale člověk se z ní lehce sejde. Pak už je pár mětrů na chatu. Dorazili jsme na ní postupně kolem sedmé hodiny večerní. Chvilku oraz aby se člověk vzpamatoval. Pak jsem si šel vybalit a udělat ze sebe člověka. Po té si už jen vychutnával nádherný unavující pocit z výšpalu u velmi drahého pivečka.

Brzy ráno vyrážíme Na ledovci už se pomalu rozednívá Nekonečné šlapání Opět čekáme na ostatní V dálce na nás vykukuje Mont Blanc Vrcholový hřebínek Dufourspitze Konečně jsme v sedle Nastupujeme na hřebínek - tam už není návratu - moc se mi nechce Jsme na hřebenu Hřebínek se zdá být nekonečný Pauzička na hřebenu Pěkný pohled dolů Posledních pár metrů a jsme ny vrcholu Pohled z vrcholu Dufourspitze (4634m.n.m.) Společné vrcholové foto na Dufourspitze (4634m.n.m.) Mé vrcholové foto na Dufourspitze (4634m.n.m.) Pohled na chatu Capanna Regina Margherita (4559m.n.m.) - jevýše položená chata v Evropě Pohled na vrchol Dufourspitze (4634m.n.m) při sestupu Zde slaníme Nezdá se to, ale je to kolmé Slaňujeme Už jsme dole v sedle Konečně pauza a můžu se v klidu najíst a horů po ledovci k chatě

úterý 5.července

Ráno opět v sedm snídaně a v klidu zabalení věci. Pak už jen pohodový sestup přes ledovec opět k zubačce. Sjet dolů do Zermattu, kde jsme se ještě prošli po mestečku a poslali pohledy. Potkali jsme tam jednu Slovenskou starší paní co za mlada vyhrála mistroství světa ve sjezdu tady v Zermattu. A nyní žije ve Švácarsku a do sem jezdí na dovolenou a zavzpomínat si na své úspěšné chvíle. Pak už jen vláčkem do Tasche a busem frr zpět domů.

Ledovec pod chatou při cestě zpět do Zermattu Zdoláváme ledovcový potůček Ledovec Opět ledovec posypaný kameny Poslední pohled na masiv Monte Rosa s hlavním vrcholem Dufourspitze Přiblížený vrchol Dufourspitze (4634m.n.m) Ještě víc přiblíýený vrchol (4634m.n.m) Kouzelný Matternorh nás doprovází cestou zpět do Zermattu Úžasný Matterhorn Ulrich Inderbiner byl na vrcholu Matternhornu 370x